افزایش صادرات فرش سجاده ای و فرش

نقش شرکت ها در توسعه صادرات فرش و فرش سجاده ای

اگر بخواهیم محصولات فرش و سجاده فرش تولید شده در کارگاه های کوچک و متوسط را به عامل صادراتی برای اقتصاد کشور بدل کنیم در گام نخست و قبل از هر اقدامی باید زمینه به کارگیری شرکت های واسطه یی را مهیا کرد. ایده یی که در بسیاری از کشور ها در راستای رفع موانع توسعه صادرات فرش و سجاده فرش بنگاه های کوچک و متوسط استفاده می شود, به کارگیری واسطه های صادراتی است. واسطه های صادراتی شرکتهای تخصصی هستند که محصولات فرش سجاده ای داخلی و خدمات را به نمایندگی از بازارهای خارجی بازاریابی می کنند که عمدتا به عنوان شرکت مدیریت صادرات شناخته می شوند. شرکت مدیریت صادرات یکی از انواع واسطه های صادراتی است که برای کمک به بنگاه های اقتصادی در جهت ورود به بازار های جهانی ایفای نقش می کند. این شرکت ها بسته به شرایط و نیاز سجاده فرش و فرش می توانند مدیریت تمام یا بخشی از فعالیت های صادراتی بنگاه های کوچک و متوسط را به عهده بگیرند.

واسطه های فرش ماشینی و فرش سجاده چگونه عمل می کنند؟

شرکت مدیریت صادرات فرش و فرش سجاده  و …, یک شرکت کاملا مستقل است که مانند یک دپارتمان انحصاری فروش صادراتی برای صادر کننده های محصول از جمله سجاده فرش و فرش سجاده ای عمل می کند. این شرکت ها معمولا از طریق عقد قرار داد رسمی, جهت مدیریت امر صادرات, اخذ نمایندگی تمام یا بخشی از محصولات فرش و فرش سجاده یک شرکت یا حق انحصاری فروش در بازارهای خارجی اقدام می کنند. این شرکت ها در صورت اخذ نمایندگی شرکت صادر کننده, پس از یافتن مشتری و عقد قرارداد, با نام خود صادر کننده اصلی فعالیت می کنند. فاکتورها به نام خود تولید کننده صادر می شود و به تولید کننده در تمامی مراحل و جزییات انجام صادرات کمک می کند, در این حالت صادر کننده خود ریسک عدم پرداخت پول را می پذیرد و ممکن است قیمت را به تولید کننده محصول ازجمله فرش سجاده ای پیشنهاد دهد ولی در این حالت تصمیم و قیمت نهایی توسط تولید کننده محصول فرش و سجاده فرش گرفته می شود.

 

در اغلب موارد شرکت مدیریت صادرات به مثابه یک توزیع کننده انحصاری است به طوری که محصول فرش سجاده و فرش را از تولید کننده با یک قیمت ثابت و توافقی می خرد و سپس به مشتری فرش سجاده یا فرش خارجی با قیمت مورد نظر خودش می فروشد. در این حالت شرکت مدیریت صادرات خود مسئول صدور فاکتور و پذیرش ریسک عدم پرداخت است. در این موارد تولید کننده فرش و فرش سجاده هیچ کنترلی بر قیمت صادراتی ندارد و حتی ممکن است مشتری خارجی فرش و فرش سجاده را نیز نشناسد.

لینک ها: صفحه اصلیگالری محصولات سجاده فرش درباره ماتماس با ما

شرکت فرش سجاده مناجات

همچنین بررسی کنیـد!

انواع فرش مسجد

سجاده مسجد را بشناسیم

انواع سجاده مسجد شامل موکت ها , گلیم ها و انواع فرش های ماشینی و سجاده ای مسجد می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *