عیب های فرش سجاده ماشینی

عیب های فرش سجاده ماشینی و فرش ماشینی عنوان مقاله ای است که گروه تحریریه سجاده فرش مناجات آن را بررسی کرده است . برای دانستن عیب های فرش سجاده ماشینی مقاله زیر را بررسی کنید.

عیوبی که ممکن است در فرش یا فرش سجاده وجود داشته باشند عبارتند از:

جای خالی:

جای خالی زمانی در فرش یا فرش سجاده بوجود می آید که نخ خاب پاره شده و کارگر متوجه نشده و به همان حال ببافد. در این صورت محل آن نخ در روی فرش خالی می ماندو تا زمانی که کارگر متوجه آن نشود آن عیب ادامه دارد. اگر جای خالی نخ خاب عرضی باشد علت آن بازی نکردن میل میلک می باشد.

نخ اضافی:

این عیب زمانی در فرش یا فرش سجاده اتفاق می افتد که تیغه ای که می خواهد تعدادی از هارنیش ها را بالا ببرد به بقیه میله ها نیز گیر کرده و آنها را هم بالا ببرد یا موقعی که یکی از هارنیش ها در حین بالا رفتن است هارنیش جانبی اش را نیز با خود بالا ببرد.در این دو صورت مشاهده می شود که در روی قالی کاملاً زمینه آبی مقداری نخ قرمز نیز وجود دارد.

پارگی تار:

همانطور که از اسمش پیداست زمانی فرش یا فرش سجاده دچار این مشکل می شود که نخ تار پاره شده ولی کارگر متوجه نشود و مدتی به بافندگی ادامه دهد این عیب بوجود می آید. این عیب پس از تکمیل قالی در پشت آن به وضوح مشاهده می شود.

دوپودی:

موقعی که نخ پودی فرش یا فرش سجاده در وسط کار پاره می شود. باید نخ اضافی را در آورد. حال در صورتی که نخ پود پاره شود و این عمل یعنی به حرکت درآوردن ماکو از طرفی که نخ پاره شده انجام نگیرد، دو پود پهلوی هم قرار گرفته و حالت دو پودی را بوجود می آورد.
خرابی ریشه و زیگزاگ: این عیب در اثر تنظیم نبودن چرخ ریشه یا زیگزاگ بوجود می آید. که در نتیجه آن ریشه در فواصل معین با طول معین در خط مستقیم و یا زیگزاگ شک و در محل معین زده نمی شود و باعث پایین آمدن مرغوبیت فرش می شوند.

اشتباه نقشه:

این عیب در صورت اشتباه بودن نقشه یا غلط سوار کردن نقشه رویاشین فرش یا فرش سجاده رخ می دهد.

پارگی:

این عیب در صورتی در فرش یا سجاده فرش بوجود می آید که تیغ برش نخ خاب که در بین دو قالی حرکت می کند به قالی اصابت کرده و آن را پاره کند یا بر اثر گیر کردن قالی به قسمتی از ماشین و یا حتی در حین حمل و نقل آن از بافندگی به تکمیل قسمتی از آن پاره گردد.

عیب های فرش سجاده ماشینی
عیب های فرش سجاده ماشینی

اختلاف پارتی رنگ(دو رنگی):

این عیب در صورت جایگزین کردن بوبینی از یک رنگ به جای رنگ دیگر ددر قفسه پشت ماشین برای فرش یا سجاده فرش بوجود می آید. دو رنگی ممکن است به علت استفاده از لات های (شید های) مختلف از یک رنگ نیز بوجود آید.

برخی از این عیوب ذکر شده برای فرش و فرش سجاده ای قابل برطرف شدن هستند و برخی دیگر غیر قابل اصلاح.

لینک ها: صفحه اصلیگالری محصولات سجاده فرش درباره ماتماس با ما

شرکت فرش سجاده مناجات

همچنین بررسی کنیـد!

انواع فرش مسجد

سجاده مسجد را بشناسیم

انواع سجاده مسجد شامل موکت ها , گلیم ها و انواع فرش های ماشینی و سجاده ای مسجد می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *