نگهداری فرش و سجاده فرش ماشینی و دستبافت

نگهداری سجاده فرش ماشینی و دستبافت عنوان مقاله ای است که گروه تحریریه سایت سجاده فرش مناجات قصد بررسی آن را در این مقاله دارد .

شیوه نگهداری سجاده فرش ماشینی و دستبافت

– فرش های ماشینی حداکثر ۲ سال یکبار نیاز به شستشو دارند ولی فرش های دستبافت اعم از سجاده فرش و فرش حداکثر باید سه سال یکبار شستشو شوند.

– نور مستقیم آفتاب برای فرش مضر است، سطح زیر فرش و سجاده فرش نباید گچی، آهکی و ناصاف باشد. اگر سرامیک یا موزاییک هست نباید درز داشته باشد چوم محل مناسبی برای رشد بید می باشد. برای مدت طولانی تا شده نماند.

در صورتی که فرش برای مدت زیادی استفاده نمی شود باید از نفتالین جهت رفع بید استفاده شود. توجه داشته باشید که اگر فرش خیس بماند باعث کپک زدگی آن می شود.

دیگر راههای نگهداری سجاده فرش

نگهداری سجاده فرش ماشینی و دستبافت
نگهداری سجاده فرش ماشینی و دستبافت

– برای برطرف کردن لکه های چربی، جوش شیرین را به صورت پودر در لابلای پرز لکه دار بریزید و فردا صبح توسط جارو برقی جارو کنید لکه برطرف خواهد شد.

– ریشه فرش را هیچگاه تا نزنید چون در همان قسمت دچار پوسیدگی می شود.

– لکه چای را با یک سوم لیوان وایتکس و یک پنجم لیوان آب برطرف کنید.

تمامی موارد بالا برای نگهداری از فرش، سجاده فرش چه ماشینی و چه دستبافت کاربرد دارد.

موارد مهم نگهداری سجاده فرش

– جارو زدن بهترین وسیله نظافت فرش: استفاده از جارو هایی با برس های دوار پیشنهاد خوبی می تواند باشد که پرز های فرش را به هم می زند و برطرف ساختن ذرات و … را آسان تر می کند.

فرش هایی با ساختار پر پرز و متراکم مخصوصاً انواع پشمی آن ممکن است در برابر برس زدن حساس باشند و پرز پرز شوند، برای چنین فرش هایی بهتر است از جارو برقی استفاده شود.

فرش را به طور منظم جارو بزنید به خصوص مکان هایی که رفت و آمد بیشتری دارد ، راه رفتن روی فرش های کثیف به کثیفی و لکه ها اجازه می دهد تا به قسمت های پایین پرزها وارد شود که پاک کردن آن سخت تر است و همینطور به بافت فرش آسیب می رسد.

لینک ها: صفحه اصلیگالری محصولات سجاده فرش درباره ماتماس با ما

شرکت فرش سجاده مناجات

همچنین بررسی کنیـد!

انواع فرش مسجد

سجاده مسجد را بشناسیم

انواع سجاده مسجد شامل موکت ها , گلیم ها و انواع فرش های ماشینی و سجاده ای مسجد می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *