برگزاری دوره آموزشی ارتقای سطح مهارت طراحان فرش و سجاده فرش در کاشان

دوره آموزشی ارتقای سطح چیست ؟

برگزاری دوره آموزشی ارتقای سطح مهارت طراحان فرش و سجاده فرش در کاشان

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش و سجاده فرش ایران، دوره آموزشی ارتقای سطح به همت معاونت تحقیقات و آموزش این مرکز با مشارکت پژوهشکده فرش و فرش سجاده ای به مدت سه روز برگزار شد.

هنرمندان در این دوره ضمن آشنایی با آثار طراحی استادان نامدار فرش و سجاده فرش کاشان، که به صورت مجموعه ای ارزشمند در پژوهشکده فرش در حال بازسازی و نگهداری است، به یادگیری و تمرین در آفرینشی جدید با زبان امروزی برای طراحی در هنر فرش و سجاده فرش دستباف کاشان پرداختند.

براساس این گزارش؛ در این دوره پیشرفته ۲۲ ساعته با تدریس آقای علی خلیقی، ۲۰ نفر از هنرمندان طراح فرش و سجاده فرش دستباف کاشان حضور داشتند.

اشنایی با طراحی فرش

از دیر باز نقوش ایرانی توسط هنرمندان چیره دست پارسی شکل گرفته و در مواد و مصالح گوناگون مانند سفال، چوب،سنگ، کاشی، گچ، فرش و …. به کار رفته اند.

طراحی سنتی ایرانی که به نوعی انتزاع شده از طبیعت و فرهنگ ایران است طی سالیان دراز توسط هنرمندان طراح تغییر و تصحیح شده و بدین گونه که الان شاهد آن هستیم در آمده است.

تصویر نمودن نقوشی که بیان انتزاعی از زندگی ومحیط پیرامون ماست زیبا و بی نظیر است، زیباتر از آن، درآمیختن این نقوش با هزاران سال اندیشه،فرهنگ،آداب و سنن ملتی که هنر را همیشه ارج نهاده اند. قالی ایران، این برازنده ترین هدیه و هنر ایرانی به پیشگاه عزیز هر هنردوستی. به راستی چشم را مینوازد و سخن میگوید….از آنچه نهان است در قلب این سرزمین کهن، ایران …

طراحی فرش هنر ملی و باستانی ما ایرانیان است. گروههای اموزشی طراحی فرش معمولا می خواهند تا این هنر را زنده نگه داشته و در جهت رشد و شکوفایی آن بکوشد. در این راه آموزش حرفه ای طراحی فرش هم مدادی و هم نرم افزار در جهت رشد هنر جوهای این رشته برگزار میشود.

http://www.incc.ir

لینک ها: صفحه اصلیگالری محصولات سجاده فرش درباره ماتماس با ما

شرکت فرش سجاده مناجات

همچنین بررسی کنیـد!

انواع فرش مسجد

سجاده مسجد را بشناسیم

انواع سجاده مسجد شامل موکت ها , گلیم ها و انواع فرش های ماشینی و سجاده ای مسجد می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *