بزرگترین مسجد آلمان

بزرگترین مسجد آلمان

بزرگترین مسجد آلمان موسوم به مسجد جامع مارکسلو با گنبدها و مناره‌ای بلند در شهر دویسبورگ واقع در ایالت «نوردراین وستفالن» آلمان قرار دارد.
ایده ساخت مسجد مرکزی دویسبورگ که از سوی جماعت اسلامی ترکیه در آلمان ساخته شده در سال ۲۰۰۴ برای تبدیل ساختمانی که پیشتر به عنوان انبار از آن استفاده می شد به فضایی برای عبادت و نیایش مسلمانان شکل گرفت.
طرح های ساخت بزرگترین مسجد آلمان به سرعت فراهم شد و یک کمیته مشورتی متشکل از نمایندگان کلیسایی، احزاب سیاسی و گروه های اجتماعی منطقه ساخت مسجد را بررسی کردند.

آغاز طراحی و ساخت مسجد

کار ساخت این مسجد اوایل سال ۲۰۰۴ آغاز شد و در مراحل آغازین انتظار می رفت اوایل سال ۲۰۰۷ افتتاح شود اما افتتاح آن تا اکتبر ۲۰۰۸ به تعویق افتاد.

مسجد مرکز دویسبورگ که از آن با عنوان مسجد جامع مارکسلو نیز یاد می شود با بودجه ۷ میلیون یورویی تکمیل شده است.

دولت ایالت نوردراین وستفالن و اتحادیه اروپا ۴ میلیون دلار به ساخت این مسجد کمک کرده تا فعالیت آن به رفع شکاف میان پیروان ادیان در جامعه آلمان کمک کند.
گفته می شود این مسجد در حال حاضر بزرگترین مسجد آلمان است که روی زمینی به مساحت ۲۴۰۰ متر مربع ساخته شده است و ظرفیت ۱۲۰۰ نمازگزار مسلمان را دارد.

بزرگترین مسجد آلمان و معماری آن
بزرگترین مسجد آلمان و معماری آن

این مسجد دربرگیرنده سالنی ویژه گفتگوی مسلمانان با پیروان سایر ادیان است، مرکز اطلاع رسانی، بخش اینترنت، سالن مطالعه و همایش برای مسلمانان و غیر مسلمانان از دیگر بخش های این مسجد است.

معماری بزرگترین مسجد آلمان :

سبک معماری این مسجد عثمانی است اما در ساخت گنبدهای بلند آن از سبک بیزانسی بهره گرفته شده است. مناره این مسجد ۳۴متر ارتفاع دارد و دارای گنبدهای متعدد است اما بلندای گنبد اصلی آن به ۲۳ متر می رسد.
حدود ۳٫۴ میلیون مسلمان در آلمان زندگی می کنند. در آلمان ۲۲۰۰ مسجد و نمازخانه وجود دارد . ساخت قدیمی ترین مسجد در آلمان به سال ۱۹۲۴ باز می گردد.

http://www.tebyan-zn.ir/turism.html

همچنین بررسی کنیـد!

انواع فرش مسجد

سجاده مسجد را بشناسیم

انواع سجاده مسجد شامل موکت ها , گلیم ها و انواع فرش های ماشینی و سجاده ای مسجد می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *