رواج فرش چاپی


امروزه تابلو فرش ها و فرش های چاپی با پیشرفت دستگاههای فرش ماشینی گسترش یافته اند . در این مقاله قصد داریم تاثیر رواج فرش چاپی را در حوزه ی طراحی فرش بررسی کنیم

مقدمه :

درست است که فرش , تابلو فرش چاپی هنوز ضعف های دارد که آن را در رقابت با فرش های کنونی به چالش می کشد اما شرکت های معتبری با در اختیار داشتن دانش فنی بالا در صدد هستند تا هر چه سریعتر برای برطرف نمودن این ضعف ها چاره ای بیاندیشند.

طراحی فرش چاپی :

همانطور که میدانیم، این فرش ها نیاز به طراحی پیکسل شده طبق شانه و تراکم دقیق نداشته و تنها تصویر یک فرش بدون محدودیت رنگ، قابلیت چاپ بر فرش را دارد. به بیان دیگر یک گرافیست و یا حتی هر فردی که بتواند از گوگل تصویری را دانلود نماید می تواند به عنوان یک طراح فرش در این بازار کار کند. گذشته از بحث کیفیت طراحی و جایگاه طراحان مشهور و خلاق، باید اذعان نمود این امر، زنگ خطری است برای طراحان فرش!

فرش چاپی یا فرش دستبافت:

چند دهه پیش طراحان فرش زیر بازارچه، هنگامی که آوازه ورود فرش های ماشینی به قلمرو فرش دنیا شنیده شد آن را نفی نموده و اطمینان داشتند فرش ماشینی ، هرگز جای فرش دستباف را نخواهد گرفت و نخواهد توانست جایگاه طراحان فرش سنتی که با دست کار می کنند را ذره ای بلغزاند.

درست است که در بحث کیفیت و هنر و صنایع دستی و … فرش ماشینی جای فرش دستباف را نگرفت اما بخش اعظمی از بازار را از آن خود نموده و با تقاضای فراوانی روبرو شد که ضربه مهلکی بر پیکر تجارت فرش دستباف وارد نمود.

از طرفی طراحان فرش زیر بازارچه، با کاهش چشم گیر سفارش از یک سو و باز ماندن از تکنولوژی و طراحی کامپیوتری از سوی دیگر، بیکار و سرخورده شدند.

و اما اکنون ندای ورود فرش های چاپی به دنیای فرش را می شنویم و بهتر است آن را بدرستی واکاوی کرده و تاثیر رواج فرش چاپی بر طراحی فرش و آینده شغلی طراحان فرش را جدی بگیریم.

لینک ها: صفحه اصلیگالری محصولات فرش سجاده – درباره ماتماس با ما

شرکت فرش سجاده مناجات

برچسب ها:

تولید کننده برتر فرش سجاده کاشان، تخصصی ترین کارخانه تولید فرش سجاده ای شرکت مناجات، نصب فرش مسجد، فرش سجاده ای مناجات، سجاده فرش مناجات، قیمت فرش سجاده ای، فرش سجاده با کیفیت

فرش سجاده، سجاده فرش، نصب فرش سجاده، قیمت فرش سجاده، سجاده مناجات، سجاده مسجد، فرش سجاده ای، فرش سجاده مسجد، فرش سجاده مناجات، فرش مسجد، فرش مناجات، قالی مسجد، قالی سجاده ای، قالی سجاده، سجاده فرش حسینیه، فرش سجاده نمازخانه، فرش مصلی، سجاده مصلی، فرش سجاده مصلی، سجاده فرش مصلی، قالی کاشان، فرش سجاده کاشان، سجاده فرش کاشان، فرش کاشان

همچنین بررسی کنیـد!

انواع فرش مسجد

سجاده مسجد را بشناسیم

انواع سجاده مسجد شامل موکت ها , گلیم ها و انواع فرش های ماشینی و سجاده ای مسجد می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *