طراحی فرش ماشینی

طراحی فرش ماشینی

اولین طراحان این صنعت همان طراحان فرش دستبافت بوده اند و اولین طراحی های فرش ماشینی همان نقشه های فرش دستبافت بودند که به راحتی جهت بافت در دستگاه فرش  ماشینی تنظیم شدند.

یکی دو طرح لچک – ترنج کاشان و نقشه شیخ صفی و … عادتی که به دفعات در طول این سالها تکرار شده است. یعنی طرح های زیبای دستباف را در فرش ماشینی می بینیم.

امروز به خوب یا بد بودن آن کاری نداریم چون بیش از چهل سال است اینکار را انجام داده ایم و کسی به آن معترض نبوده است.

در طول این سالها با پیشرفت دستگاههای فرش ماشینی، طراحی فرش ماشینی سیر تحول چشمگیری داشته است و شاید بتوان گفت ماهی فرش دستبافت از فرش ماشینی گرته برداری کرده است .

علت تحول طراحی فرش ماشینی

علت را می توان در چند زمینه بررسی کرد؛

۱- در دنیای فرش و سجاده فرش ماشینی علاوه بر طراحان سنتی کار که دانش آموخته رشته طراحی فرش و فرش سجاده ای هستند و با مبانی نظری و عملی طراحی فرش ایرانی آشنا، گرافیست ها هم فعالیت دارند.

۲- اگر یک طراح در دنیای دستبافت کمتر جرات ریسک و تولید یک طرح جدید و متفاوت را دارد که دلیل آن ریسک بالای این عمل و هزینه تولید بالا و زمان بافت طولانی فرش و سجاده فرش جدید می شود، در فرش و فرش سجاده ای ماشینی طرح به سرعت و با هزینه کمتری بافته می شود و اگر مشکل طراحی داشت به راحتی قابلیت تغییر و اصلاح خواهد داشت.

دیگر دلایل تحول طراحی

۳- وجود نرم افزار های متعدد طراحی که خود این نرم افزار های کامپیوتری امکان خلق و آثار جدیدی را برای یک طراح فراهم می کند.

۴- افزایش روز افزون طراحان جوان و جویای کار که میل به طراحی در شاخه فرش ماشینی را دارند. (

به دلیل درآمد بیشتری که در این صنعت وجود دارد.) امروز تعداد طراحانی که برای این صنعت نقشه طراحی و تنظیم می کنند فراتر از تصور است و به درستی آماری از تعداد طراحان فرش و سجاده فرش وجود ندارد و علاوه بر دفاتر موجود در کاشان در بسیاری از شهرهای ایران هم دفتر طراحی فرش و فرش سجاده ای داریم؛ در مشهد، تهران، اصفهان، تبریز و شیراز.

لینک ها: صفحه اصلیگالری محصولات سجاده فرش درباره ماتماس با ما

شرکت فرش سجاده مناجات



برچسب ها:

تولید کننده برتر فرش سجاده کاشان، تخصصی ترین کارخانه تولید فرش سجاده ای شرکت مناجات، نصب فرش مسجد، فرش سجاده ای مناجات، سجاده فرش مناجات، قیمت فرش سجاده ای، فرش سجاده با کیفیت

فرش سجاده، سجاده فرش، نصب فرش سجاده، قیمت فرش سجاده، سجاده مناجات، سجاده مسجد، فرش سجاده ای، فرش سجاده مسجد، فرش سجاده مناجات، فرش مسجد، فرش مناجات، قالی مسجد، قالی سجاده ای، قالی سجاده، سجاده فرش حسینیه، فرش سجاده نمازخانه، فرش مصلی، سجاده مصلی، فرش سجاده مصلی، سجاده فرش مصلی، قالی کاشان، فرش سجاده کاشان، سجاده فرش کاشان، فرش کاشان

همچنین بررسی کنیـد!

انواع فرش مسجد

سجاده مسجد را بشناسیم

انواع سجاده مسجد شامل موکت ها , گلیم ها و انواع فرش های ماشینی و سجاده ای مسجد می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *