گمرک تخصصی فرش در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی تبادلی در جلسه خوشه فرش اردبیل اظهار کرد: ما در حال رایزنی و پیگیری موضوع از طریق گمرکات استان اردبیل هستیم تا بتوانیم در تبدیل امر صادرات فرش گمرک تخصصی فرش را در کوتاهترین زمان راه‌اندازی کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این جلسه تصریح کرد: ما خوشحال هستیم که از ۳۱۴ شغل تعریف شده در حوزه بازاریابی و کارآفرینی هنر صنعت فرش در قالب خوشه‌ای منسجم مد نظر و مورد هدف مسؤولان استان اردبیل قرار گرفته است.

میر اعلاء سیدی به فعالیت ۳۲ هزار بافنده در استان اردبیل با تبحر و تخصص خاص اشاره کرد و گفت: بافندگان اردبیل با نقشه و طراحی مناسب و با پشتیبانی اتحادیه‌های صنفی و تعاونی‌های تولید فرش آمادگی دارند تا به هر سلیقه‌ای که بازار بخواهد، فرش با کیفیتی را تولید کنند.

وی تنها نقطه ضعف فرش اردبیل را نبود بازار فروش و صادرات آن اعلام کرد و افزود: به جرأت می‌توان گفت صادرات استان اردبیل حتی کمتر از پنج درصد است و ما به خاطر تحریم‌هایی که با آن روبه‌رو بودیم در حوزه صادرات با مشکلاتی روبه‌رو شدیم که قرار است با رفع این موانع و مشکلات زمینه تولید با کیفیت فراهم آید.

104990_6991

ثبت ۱۰ طرح فرش اردبیل در مجامع جهانی

مسؤول انجمن طراحان فرش اردبیل نیز اظهار کرد: ما در استان اردبیل یکی از متنوع‌ ترین طرح‌ها و نقشه‌های فرش دستباف را در ایران داریم و این ادعای واهی نیست.

مبارکی تصریح کرد: ۱۰ طرح فرش اردبیل به ثبت جهانی رسیده و بیش از ۵۰ طرح را نیز ما شناسایی کردیم که مطابق با سلیقه و ذائقه بازار بتوانیم آن را عرضه کنیم.

مسؤول اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد نیز گفت: ۲ هزار نفر بافنده را در کمیته امداد به عنوان مددجویان کارآفرین شاهد هستیم که سالانه ۱۰ هزار متر مربع به ارزش ۵۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

نژاد جواد افزود: ۳۰ درصد تولیدات مددجویان از طریق تجار و در قالب صادرات استان‌های دیگر به خارج از کشور صادر می‌شود.

همچنین بررسی کنیـد!

تولید سجاده فرش

تولید سجاده فرش و چگونه های آن

تولید سجاده فرش دارای چه نکاتی است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *