اتمام نمایشگاه فرش دستباف

اتمام نمایشگاه فرش دستباف


بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف ایران و جهان بعد از ۷ روز به کار خود پایان داد. اتمام نمایشگاه فرش دستباف در تاریخ ۹ شهریور صورت گرفت .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرش مناجات به نقل از رئیس مرکز ملی فرش ایران استقبال شرکت‌کنندگان را در این نمایشگاه بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت:
با توجه به نوسانات نرخ ارز و شرایط بین‌الملی پیش‌بینی می‌شد استقبال کمتر باشد
و در حالی که سال گذشته ۵۵۰ غرفه دایر شد با وجود ۱۵۰ متقاضی جدید ۸۵۰ غرفه در این نمایشگاه برپا شد.

اتمام بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف جهان :

فرشته دستپاک نمایشگاه امسال را بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف ایران و جهان معرفی کرد و افزود:
علیرغم همه مشکلات اقتصادی و بین‌المللی حوزه فرش این قدرت را دارد که به عنوان کالای سرمایه‌ای خود را معرفی کند.

ایجاد شرایط مساعد برای جوانان و استارت‌آپ ها

وی با برشمردن تفاوت این نمایشگاه با سال‌های قبل افزود:
امسال نمایشگاه در ۷ روز و در ۱۰ ساعت پذیرای بازدیدکنندگان بود
و ویژگی دیگر اینکه امسال تمامی فرش‌های مناطق مختلف در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گفت.
دستپاک اضافه کرد:‌ برای تعداد زیادی از کسانی که در برندسازی فعالیت داشتند
و به خصوص جوانانی که سازمانی برای فروش فرش راه‌اندازی کرده بودند
و در بحث تبلیغات و برندینگ وارد شده بودند شرایطی فراهم شد
که بسیار فعال و متفاوت ظاهر شوند، فروش بسیارخوبی نیز داشتند
و در بحث غرفه‌سازی و بازار داخلی با اطلاعات خوب وارد شدند و روش خوبی داشتند.
وی اظهار امیدواری کرد سال آینده نمایشگاه فرش دستباف به طور تخصصی برگزار شود
و با نمایشگاه صنایع دستی در همزمان نباشد.

تخصصی‌تر کردن نوع فرش و سالن‌های نمایشگاه

همچنین معاون امور اقتصادی و بازاریابی مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد
که در سال‌های آتی به دنبال تخصصی‌تر کردن نوع فرش بر اساس شهر و استان هستیم.
فرشچی موحد اضافه کرد: به دنبال تخصصی کردن سالن‌ها هستیم
و بخشی از فعالیت‌ها بر اساس روال سال‌های گذشته بوده و با متراژ قبل و سالن قبل و کسانی که از قبل شرکت کردند اولویت داشتند.
وی با بیان اینکه سالن ۲۷۸ صرفا برای تابلو فرش اختصاص یافته بود، افزود:
چیدمان خانگی و تجاری به نوعی بود که مردم راحت بازدید کنند و خریداری کنند.
به گفته معاون امور اقتصادی و بازاریابی مرکز ملی فرش ایران در بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ۸۰۰ نفر متقاضی و تولیدکننده در ۱۳ سالن مستقر شدند
و نشست‌های رو در رو میان تولیدکنندگان و خریداران خارجی صورت گرفت.

اما چرا استقبال از نمایشگاه فرش دستبافت کم است ؟

اما باید بعد از اتمام نمایشگاه فرش دستباف به دنبال بررسی نتایج آن باشیم .

بسیاری از متخصصین اعلام می کنند که این نمایشگاه نسبت به نمایشگاههای دیگر ضعیف عمل کرده است .

این که چرا چنین اتفاقی برای بهترین صنعت ایران افتاده است بسیار قابل تامل است .

نتایج ضعیف نمایشگاه فرش دستباف:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرش مناجات به نقل از صنعت فرش ایران ,
حامد چمن رخ در جوابیه تیتر خبری که از رییس مرکز ملی فرش ایران با عنوان

“هیچ سالی استقبال از نمایشگاه فرش به اندازه امسال نبوده است ” منتشر شده بود،
اظهار کرد: من فکر میکنم که رییس مرکز ملی فرش ایران بجای سالن های فرش دستباف اشتباها این صحبت را راجع به سالن های صنایع دستی کرده اند
از نظر ایشان مرکز ملی فرش ایران به دلیل نداشتن پاویون در این دوره؛
از کسادی نمایشگاه و غرفه های فرش بی خبر بوده است.
حامد چمن رخ گفت: این نمایشگاه در بیست و هشتمین دوره خود؛
در قیاس با نمایشگاه های سال گذشته به مراتب ضعیف تر عمل کرده است.

ضعیف بودن تبلیغات


وی اظهار کرد: تبلیغات یکی از عناصر مهم برگزاری هرنمایشگاهی از جمله نمایشگاه بزرگ فرش دستبافت می باشد
و ما قبل از برگزاری نمایشگاه تعهداتی را برای تبلیغات نمایشگاه از خانم دستپاک گرفته بودیم
که متاسفانه به هیچ کدام عمل نشد و تبلیغات بسیار ضعیف نمایشگاه باعث شد
که عده زیادی از عموم مردم ؛ از افتتاح این نمایشگاه بزرگ و درجریان بودن آن مطلع نشوند.

تبلیغات با هزینه های گزاف نادرست :


حامد چمن رخ در مصاحبه با خبرنگار عصر فرش گفت :
البته به لطف مجری نمایشگاه که شرکت سهامی فرش ایران میباشد
یکسری تبلیغات با هزینه های گزاف انجام گرفت
که این تبلیغات برای این واقعه بزرگ کافی نبود و یک شرکت خصوصی نمیتوانست
بیشتر از این از پس هزینه های آن برآید
و این کار باید توسط سیستم دولتی که همان مرکز ملی فرش ایران است باید صورت میگرفت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *